عکاسی تبلیغاتی (6)

تبلیغات و فتومونتاژ و الگوهای تازه ٣٠-١٩١٥ در دهه ی ١٩٢٠ گونه ای نو در هنر اروپا به وجود آمد که در واقع پاساژی میان عکاسی و گرافیک بود . اما به جهت اینکه برای نخستین بار توسط یک عکاس ارائه گردید آن را فتومونتاژ نامیدند. اگر چه فتومونتاژ پیش از آن نیز به صورت عملی وجود داشت چنانکه در سال های ١٨٥٠ برای رفع خطا های تکنیکی و یا گسترش دامنه ی فرضی نور پذیری نگاتیو – استفاده از چند نگاتیو در یک تصویر مثلا برای نشان دادن منظره ی بیرون پنجره - از آن استفاده می شد. اما…
بخش دوم: آغاز قرن بيستم باورهايي كه در آغاز قرن بيستم وجود داشتند حتي امروز به سادگي قابل درك‌اند. به امكاناتي بيانديشيد كه صاحبان چنان باورهايي مي‌توانستند به آنها اشاره كنند، در خانه‌ها آب لوله‌كشي، چراغ‌هاي برقي، حرارت مركزي، آسانسور و تلفن؛ در خيابان‌ها خودروها، ترامواها و اتوبوس‌ها، چراغ‌هاي برقي در گذرگاه‌ها، و در زير خيابان‌ها، مترو‌هاي برقي؛ و نيز گرامافون، راديو، تلگراف، و روزنامه‌هاي كثير‌الانتشار و مجلات مصور همه‌ جا وجود داشتند. تكامل سريع هواپيما بعد از سال 1903 كه به ويژه با پرواز لويي بلريو از فراز درياي مانش در سال 1909 براي اروپاييان بسيار شورانگيز و تكان…
علي اتحاد تبليغات محصول تازه اي نيست ، انسان از زماني كه زندگي شهري و داد و ستد را آموخت دست به تبليغ براي كالاي خود زد . در قرون پيش ، پس از اختراع چاپ اين روش معرفي و بر تري جويي از سطح شفاهي خود خارج شد و به صورت مكتوب در آمد.كم كم اين احساس به وجود آمد كه واژه ها به تنهايي جوابگوي چنين مقصودي نيست . دراين زمان بود كه تصاوير از راه رسيدند ، گراوور،ليتوگراف ها و مانند آنها. ولي تاريخ تحول علم اتفاق تازه اي را پيش بيني مي كرد. در 1830 عكاسي…
دوران درخشان آمريكا ( 1945 تا 1965 ) علي اتحاد History of Advertising Photography پس ازپايان جنگ دوم جهاني نيمه غربي اروپاي ويرانه كه با كمك هاي مالي متفق قدرتمندش ايالات متحده رو به بازسازي عمومي مي رفت اندك اندك چون ققنوسي از خاكستربرمي خواست وجاني تازه دركالبدش دميده مي شد. بازار توليد كه كاملاَ بي رونق مانده بود. اروپاي درمانده را به سوي مصرف گرايي كشاند. چرا كه فروشگاه ها خالي بودند و شهروندان نيازمند اقلام روزمره . درنتيجه درسرتاسر اروپا بدل به بستري بي نظير براي ارائه محصولات آمريكايي گرديد . ودر اين ميان آنچه نقدينه ي بيشتري…
آشكار است كه هدف نهايى هر اعلان تبليغاتى ، ترغيب مخاطبين به برطرف كردن نياز خود از طريق يك علامت تجارى خاص مى باشد و طبيعى است كه از دو عامل اصلى شكل گيرى اعلانات تبليغاتى، يعنى عكس و طرح گرافيكى متوقع باشيم كه در جهت نيل به همين هدف گام بردارند. اما نكته جالب توجه اين است كه عكاسى و گرافيك على رقم اشتراك در هدف ، تمايز فاحشى در نوع اطلاع رسانى خود دارند. فى الواقع در اكثر موارد، عكاسى از طريق مطرح كردن علامت تجارى سوژه نمى تواند در مخاطبين خود ايجاد گرايش كند زيرا اصولا مردم…
نمايش ماهيت سوژه ، مهمترين ركن در عكاسى تبليغاتىآشكار است كه هدف نهايى هر اعلان تبليغاتى ، ترغيب مخاطبين به برطرف كردن نياز خود از طريق يك علامت تجارى خاص مى باشد و طبيعى است كه از دو عامل اصلى شكل گيرى اعلانات تبليغاتى، يعنى عكس و طرح گرافيكى متوقع باشيم كه در جهت نيل به همين هدف گام بردارند. اما نكته جالب توجه اين است كه عكاسى و گرافيك على رقم اشتراك در هدف ، تمايز فاحشى در نوع اطلاع رسانى خود دارند.فى الواقع در اكثر موارد، عكاسى از طريق مطرح كردن علامت تجارى سوژه نمى تواند در مخاطبين…
لطفا مارا در گوگل محبوب کنید